8 d’abril del 2013

Reciclant una caixa.

Feia temps que guardava una caixa gran que vaig recollir d' una parada de fruita a mercat. Tenia clar que en volia fer i com la volia deixar acabada, per fi a estonetes l' he pogut enllestir.
Sempre em queixo de falta de temps, però ara mateix encara ho porto pitjor, serà per que tinc molts projectes i no soc capaç de donar prioritats... quin desastre!!
Així ha quedat la capça!!


He fet les fotos aquest cap de setmana i la llum no era gaire bona, com veieu l' he pintada i hi he transferit una imatge, li he posat unes rodetes per bellugar-la millor.
Fa temps que guardava l' arxiu pdf. d' aquesta etiqueta antiga d' una fabrica de blondes i brodats francesa, el vaig trobar a la xarxa i el vaig descarregar, doncs sabia segur que el faria servir per alguna cosa.
El procés per transferir una imatge no és difícil, és veritat però, que no sempre queda com tu vols i les primeres vegades pot ser s' espatlli, cal tenir paciència i anar provant.
Aquesta tècnica la podeu fer servir per transferir tant a fusta, com teixit com a paper.
Jo us explicaré com ho he fet, per si us animeu.

* Heu d' imprimir la vostre imatge amb impressora lasser, recordant que ha de ser un negatiu si te text, números o senyals. Jo he invertit la meva amb Photoshop.
Podríeu transferir també directament qualsevol paper de scrap.

*Si és irregular com la meva, queda millor si retalleu el contorn deixant un petit marge.

*Cobrir la cara impresa amb Gel Medium i col.locar-la al lloc triat, queden en contacte la superfície i el Gel. Fem presió amb la mà o un drap per tota la imatge mirant que quedi enganxada tota ella i sense arrugues. La deixem assecar uns 20 minuts (si és més no passa res).

*Passarem un pinzell humit en aigua per sobre de la imatge, no ha de quedar xopa doncs el paper s' estovaria massa i es trencaria.

*Ara bé el moment més delicat, haureu d' anar fregant fent pressió amb els dits, per anar retirant paper, haureu de repetir l' acció del pinzell humit. S' ha de fer poc a poc i de forma suau per no foradar el paper. Serà més entretingut en funció de la mida de la vostre imatge.

*La transferència amb aquest procés no queda perfecte, perd una mica el color, a mi m' agrada per que dona un aire vell descolorit. Quant doneu el procés per acabat, es fixa amb una capa de Gel Medium.

Us deixo unes fotos amb el pas a pas, per que igual s' entén millor!!


Espero que us sigui útil!!


9 comentaris:

  1. Molt be el teu tutorial, jo la veritat es que tinc 4 caixes de fresons guardades i encara no se que fer-lis!!!

    ResponElimina
  2. La caixa molt xula i el tutorial també! no tinc gaire bons resultats de tots els transfers que he fet, però ho tornarem a intertar!!
    Muxuak!!

    ResponElimina
  3. Quina xulada de capsa!. Gràcies pel tuto!!!

    Petonets!

    Charo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Us animo a provar-ho, es una mica brut, pero alhora força divertit!!!

      Elimina
  4. Hola Silvia, gracias por tus comentarios en mi blog! me encanta tu idea de la caja, ha quedado realmente genial
    te contesto a tu pregunta:
    las letras están hechas con gesso, es lo primero que hicimos, directamente sobre el cartón, pusimos una plantilla y con una paletilla pequeña pusimos el gesso, pero era más espeso del que luego he usado en los otros talleres, siento no ser de más ayuda, pero era la primera vez que usaba el gesso (de hecho yo no tengo porque es otra de las cosas que no encontré el la feria). Luego al ir haciendo el fondo pintamos sobre ellas tapando bien todo con la pintura acrílica (que luego prácticamente eliminamos con agua) y el último toque fue, al final del todo, con un pincel plano, poner un poquito de polvitos color cobre (extrafine metallic powders). Bueno, espero que te sirva
    besos
    cris
    lalchimisteartiane.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Cris, te he dejado nota en tu blog!!!

      Elimina
  5. OHHHHH Silvia!!!!
    m'agrada molt!
    i gracies por el tutorial!!!

    ResponElimina
  6. Hola!!! m' alegra trobar-te x aqui!!

    ResponElimina
  7. Hola guapa!! Quina casualitat que jo n'estic fent una també!! Bé vàries alhora! Vull posar-les a l'habitació de l'Alèxia com a prestatgets! M'encanta la idea del transfer i com t'ha quedat. Molts petonets bonica!

    ResponElimina